FRP Nedir?
FRP ile güçlendirilmiş betonarme yapıların eğilme davranışı yoğun olarak incelenmiştir. Öncelikle bükülme hatalarına (beton kırma, FRP tutuşma) odaklanan birçok çalışma yapılmıştır.
Hag-Elsafi ve diğ. (2001) FRP laminatlarını New York’ta bir köprüde betonarme T kirişlerin gerdirme tarafına yerleştirdiler. Yüklemeden sonra, köprü üzerinde yük testleri yapıldı ve FRP güçlendirme sisteminin çelik takviyede çekme gerilmelerini ve beton gerilmelerini arttırdığı gösterilmiştir. Yük testi doğrusal olmayan davranışlar gözlemlenmeden önce durdurulmasına rağmen, FRP kuvvetlendirmesinin incelenen canlı yük aralıkları içinde etkili olduğu gösterilmiştir.Arduini ve diğ. (2002) hizmet ömürleri boyunca ağır şekilde bozulmuş birçok hizmet dışı betonarme köprü kirişini test etmiştir. Dört kiriş, üzerine enine U sargılar yerleştirilmiş birkaç kat FRP tabakası ile boylamasına kuvvetlendirildi. Kesit geometrisinde bir değişiklik, enine elemanlarla kesişme ve uygulanan bir yük uygulaması gibi yerel tekillikler nedeniyle kirişlerin birçoğunda yüksek arayüzey kayma gerilimi tespit edildi. Kirişlerin birindeki başarısızlık, U sargılar arasında uzunlamasına CFRP laminatının kemik kesilmesi, kirişin iki tanesi FRP kopması nedeniyle başarısız, biri beton kırılması nedeniyle başarısız olmuştur. ACI Komitesi 440 (2002) ‘e dayanan tasarım kılavuzlarının bükülme davranışını yeterince değerlendirebildiği bulundu.
El-Hacha ve Rizkalla (2004), statik yükleme koşulları altında test edilen dıştan yapıştırmalı ve yüzeye monte FRP güçlendirme sistemleri arasında bir karşılaştırma yapmıştır. Kemik çıkarma nedeniyle başarısız olan birkaç örneğin yanı sıra, NSM şeritleriyle güçlendirilmiş T-ışınlı numunelerin ikisi, kontrol numunesinden yüzde 80 ila 100 daha yüksek yüklerde FRP yırtığı nedeniyle başarısız oldu.
Hag-Elsafi ve diğ. (2001) FRP laminatlarını New York’ta bir köprüde betonarme T kirişlerin gerdirme tarafına yerleştirdiler. Yüklemeden sonra, köprü üzerinde yük testleri yapıldı ve FRP güçlendirme sisteminin çelik takviyede çekme gerilmelerini ve beton gerilmelerini arttırdığı gösterilmiştir. Yük testi doğrusal olmayan davranışlar gözlemlenmeden önce durdurulmasına rağmen, FRP kuvvetlendirmesinin incelenen canlı yük aralıkları içinde etkili olduğu gösterilmiştir.Arduini ve diğ. (2002) hizmet ömürleri boyunca ağır şekilde bozulmuş birçok hizmet dışı betonarme köprü kirişini test etmiştir. Dört kiriş, üzerine enine U sargılar yerleştirilmiş birkaç kat FRP tabakası ile boylamasına kuvvetlendirildi. Kesit geometrisinde bir değişiklik, enine elemanlarla kesişme ve uygulanan bir yük uygulaması gibi yerel tekillikler nedeniyle kirişlerin birçoğunda yüksek arayüzey kayma gerilimi tespit edildi. Kirişlerin birindeki başarısızlık, U sargılar arasında uzunlamasına CFRP laminatının kemik kesilmesi, kirişin iki tanesi FRP kopması nedeniyle başarısız, biri beton kırılması nedeniyle başarısız olmuştur. ACI Komitesi 440 (2002) ‘e dayanan tasarım kılavuzlarının bükülme davranışını yeterince değerlendirebildiği bulundu.
El-Hacha ve Rizkalla (2004), statik yükleme koşulları altında test edilen dıştan yapıştırmalı ve yüzeye monte FRP güçlendirme sistemleri arasında bir karşılaştırma yapmıştır. Kemik çıkarma nedeniyle başarısız olan birkaç örneğin yanı sıra, NSM şeritleriyle güçlendirilmiş T-ışınlı numunelerin ikisi, kontrol numunesinden yüzde 80 ila 100 daha yüksek yüklerde FRP yırtığı nedeniyle başarısız oldu.
No comments:
Post a Comment